JSM 2012

















Blev inte så mycket bilder från min sida, hann inte heller fota alla från skid.. tråkigt! men men, ska försöka få lite av proffsfotografen josefine istället


Då har man genomfört sitt första JSM på längdskidor. Hade ju dock min smygpremiär förra året då jag deltog i stafetten men denna gång har jag tävlat i fler distanser än bara stafett.
Efter ca 17 timmars minibuss resa ner till Borås så invigde vi onsdagen med att kolla distansloppen, då vi själva (jag,jossan,pernilla) inte deltog. För min del tyckte jag det räckte med sprint, dubbeljakt och stafetten och hade inget vidare sug på att köra distansen heller. Men när vi hejjade på dom andra och såg dom åka i finvädret, så blev man så sjukt taggad själv på att tävla! Så det var en taggad tjej som ställde upp i sprintloppet.

Prologen gick bra, en helt klart godkänd prolog, var ju 0,7 sek från att gå vidare på juniorcupen i åsarna, så jag var lite nervös över om jag skulle ta mig vidare, för åsarna var ju en riktig flopp, då började jag undra om jag verkligen var så dålig i sprint. Men som 18:e dam tog jag mig vidare, SKÖNT!
Kvartsfinalen gick superbra, fick en perfekt start och kom i mål som 2:a, blev själv chockad då mitt mål var att ta mig vidare från prologen och sen var det en bonus att åka kvartsfinal. Men nu blev det ju semi för min del, kunde inte själv tro att det var sant. I semin fick jag en dålig start och var egentligen inte nära alls, men en B-final blev det och tillslut blev det en 12:e plats. Att det gick såhär pass bra för mig var helt över förväntan. Det är alltid kul och överträffa sig själv! Grymt roligt att se Martin och Jabbe som båda tog pallplats i sprinten. I övrigt så har Norrbotten och älvsby skidlinje gjort många fina prestationer. Lördag var det dags för skiathlonen och det gick inte bra för mig, men hade inte så stora förhoppningar heller, sega ben i ett jobbigt före. Stafetten var kul, är svårt och bedömma om jag är nöjd med min sträcka eller inte, men pernilla åkte grymt bra och jossan likaså. En 11:e plats blev det för oss, och det var fantastiskt väder sista dan. 

Ska jag sammanfatta detta långa inlägg, så kan jag säga såhär: JSM var sjuukt kul, och jag hade det sjuukt kul med mina gjutarenkompanjoner, jossan och pernilla, mycket skratt har det blivit och alltid kul och få uppleva sådana här stora tävlingar, för jag har konstanterat att jag har åkt 2 st längdtävlingar denna säsong. Gjutarens vinterspel och juniorcupen i Åsarna. Sedan har jag bara åkt skid-o tävlingar. Har viljat åka mer skidlopp, men det har alltid krockat med uttagningstävlingarna till UEM. Men att se att det gick så pass bra i sprinten som det gjorde gör att jag tänker fortsätta att kombinera skid-o och längd. Hade en fundering på att satsa mer på skid-o nästa säsong. Men nu känns det nästan tvärtom! Vet ej om det blir så mycket mer längdtävlingar för min del av det som är kvar då JSM i skid-o drar igång nästa vecka och sen börjar ol-säsongen tätt inpå där sen. Men jag ser fram emot sommaren och mycket träning ska det bli, för jag vill bli bättre i skidspåren än det jag är nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0