CLOSE UP med larsa


Denna grabb har tagit hela orienterings-Sverige med storm. Jo, för det är jonas, the rapper, larsa, larson, etc. som ligger nummer ett på sprint-listan, med en rätt så betryggande ledning vill vi även påstå.

Det kändes som ett givet val att larson blir först ut i ''CLOSE UP'', sverigeettan som nu siktar in sig på JVM-tester som går av stapeln i Dalarna med start på onsdag. Där sprint står på schemat, är denna guldgosse ett hett namn i luften just nu. För vad kan passa bättre än att JVM-testet är i sprint, och larson ligger rankad etta just nu på sprint-listan? IT'S SOUNDS TERRIFIC IF YOU ASK ME!

Jag var för lat för att resa mig och gå den plågsamma vägen till Svalan 2. Tar cirkus 10 sek. Men eftersom larsa aldrig loggade in på facebook var jag tvungen att göra min färd ändå. Knackar glatt på och vid dörren möts jag av Boman, som skiner som en sol: Men stig in kära ida, vad kul att se dig här! Man tackar för välkomnandet, Jesper. Det är låst till larson rum, jag bankar förgäves, men sen öppnar han motvilligt. Det man bemöts av är 3 stycken pojkar. Den ene har vunnit sverigecup i längdskidor, den ene har vunnit JVM-guld i skidorientering (stafett), den sistnämnde... kallas för superharry. Med andra ord: Jacob, Jonas och Filip pluggar! Jabbe & Filip är så nedgrävda i sina böcker att dom inte ens märker att jag knackat på. Får besked om att jag ska ta intervjun senare. Ca 3 timmar senare har pojkarna pluggat klart. Hurtigt, säger jag. Överambiöst, säger Boman. Orkar inte gå dit igen så vi kör en hederlig facebook-intervju.

1. Hur känns formen?
Helt okej, men kanske inte riktigt topp... men det kommer till på onsdag förhoppningsvis ;)

2. Vad har du för mål med JVM-sprinten? (uttagning)
Jag har som mål att inte bomma och att kanske vara topp 10 bland H18 killarna.

Egentligen är det något i stil med: Jag kommer ej bomma, kommer vara mer än topp 10, topp 3 kan vara ytterst godkänt. En andra plats vore skamligt. Vinst låter fint i mina öron.

3. Men larsa, tävla är väl inte så viktigt? Du ska ju dit och kolla brudar?
Haha, nja det viktigaste är tävlingarna, resten är såklart bonus ;) ;)
Larson, tjejerna kommer slita och dra i dig hela tiden, en sverigeetta är inget som tjejerna kommer låta gå till spillo. BE WARE!

4. Du är ju rankad som etta på sprintlistan, vad har du för kommenterar om det? är det du som springer som ett jag vet inte vad, eller är det bomans stärkande ord som fått dig att nå där du är idag?
Det är helt klart Bomans stärkande ord!! Jag är dig förevigt tacksam, Jesper Boman. Puss puss. Sedan skulle jag vilja rikta ett tack till Anders Benitz som bidragit lite med rankingsnittet. Men bara lite!

5. Bli slagen av Boman på en sprint-tävling eller tvingas spendera hela ditt liv i Sumy (Ukraina) och det enda du har som föda är att dricka tjära-juice?
Oooooooh, tung fråga... men jag skulle inte klara att leva i Sumy så det får bli att bli slagen av Boman. OMG, did I just said that?! Men det kommer ju inte inträffa och om det skulle göra det så skulle jag skylla på något brutet ben eller nått.


Larson i Sumy.


Heja Boman!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha grymt !!!

2012-05-15 @ 12:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0